Powered By Blogger

donderdag, september 03, 2015

R. I. P. little man.

Op mijn netvlies gebrand en zo triest zo diep triest en sluit mijn ogen sluit mijn ogen voor dit kereltje zonder leven zonder ooit een leven te hebben gehad. De rest van de wereld had de ogen al gesloten om het maar niet te hoeven zien om het niet te weten om het niet te willen weten. Ik troost mij met de gedachte dat hij mag rusten zonder het zelf te weten een bevrijding van alles wat aan kwaad over hem heen kwam.



Niemand steekt een helpende hand uit dit in sommige gevallen uit onmacht. Diegenen die bij machte zijn om die hand uit te steken ? N E E N die zijn aan het vergaderen hoe ze de Nederlanden zover krijgen dat zwarte Piet verboden wordt. Ik mag niet vloeken . . . . . . . . . . . en dit kleine „zwarte Pietje" dan ? Rust zag mijn lieve kind rust zacht klein mensje omdat je gevonden bent rust zacht omdat je getuigd hoe de mens werkelijk is. Ik schaam me diep omdat ik daartoe behoor en gelukkig dan zovelen met mij, onmachtig of er iemand machtig genoeg zou zijn zijn geweest om dit te voorkomen. Stiekem ben ik jaloers op de vrede die jij nu wel hebt en wat ons allemaal overkomt ! Zo is het zo was het en zo zal het altijd zijn!


wurdbreidzjer 20150903