Powered By Blogger

woensdag, november 06, 2019

Duizelen

Het was de sleutel naar rijkdom en nu is het niet te voorspellen ?

Een hele grote luchtbel of toch weer . . . . .?

                                                                      B I T C O I N S

 Het duizelen is allang voorbij want het begon als een aardigheidje ?

Als sinds 1999 dus sinds de vorige eeuw ben ik ook maar eens overgestapt van de pen waarmee je kan schrijven, via de typemachine, tekstverwerker naar de computer. In het beginjaar was dit tranentrekkend moeilijk en na een worsteling van maanden, met tussenkomst van verschillende helpdesks,  kon ik me redelijk redden om dan emails te versturen, me op verschillende sites aan te melden en te „surfen“ zoals dat heet.

Van duizelingen was toen nog geen sprake en de ontdekking van het World Wide Web was niet te beschrijven zo mooi en de mogelijkheden leken eindeloos. Na jaren van vallen en opstaan werd ik voorzichtiger met de toenemende mogelijkheden op het internet. De mogelijkheden werden zo uitgebreid dat eigenlijk alles online geregeld kon worden. Dus daarin zijn wel verschillende misstappen gemaakt die dan gelukkig allemaal rechtgetrokken konden worden.

Nog steeds was van duizelen geen sprake maar dat zou dan veranderen na 2009 ?

Nu ongeveer 10 jaar geleden in 2009 werd mijn aandacht getrokken naar iets nieuws en dat was de digitale munt. In alles was ik voorzichtig en de misstappen zijn een goede les geweest om dan ook alles te checken dubbelchecken en te bekijken alvorens ik daar in zou stappen. Deze nieuwe digitale munt was na lang puzzelen bestuderen en controleren dan voor mij de toekomst. Alles zou dan ook in de financiële wereld geregeld worden met deze nieuwe munt. De digitale munt en dat is de bitcoin.



Alles was heel simpel te regelen en een bitcoinrekening werd geopend. Dan ja dan hoeveel van mijn spaargeld zou ik dan op deze rekening storten dus begonnen met eerst maar eens een mooi rond bedrag. Op mijn bitcoinrekening werd € 1.000,= gestort en er stonden iets meer dan 25.000 bitcoins à € 0,04 op mijn rekening. Dus nu wederom checken hoe dat dat allemaal werkte en heel erg simpel om dan geld op te nemen, geld over te maken op een andere rekening en dan weer geld op mijn bitcoinrekening te storten.

Leuk en heel modern in mijn ogen en alles en iedereen was afwijzend van wat ik deed. Onder hen ook nog mensen die met een pen schreven of met een typemachine maar daar luisterde ik so wie so niet naar want dit was de moderne tijd met een digitale munt en dus de toekomst. De enigste moeilijkheid die ik had was dat het moeilijk was om dan met de digitale munt te betalen maar ach niet al mijn spaargeld heb ik op die rekening gestort dus was het gewoon leuk om „modern“ te zijn.

Verrassend was het hoe dan de koers van de digitale munt op en neer ging en in de tijd en eigenlijk alleen maar steeg. Was de waarde van aankoop € 0,04 cent dan was dat een jaar later gestegen naar € 0,19. Dus mijn € 1.000,= die ik in het begin had gestort was al terug verdient en dan ook snel op mijn ouderwetse analoge rekening teruggestort. Zodoende was er voor mij helemaal geen risico meer dat ik een misstap zou kunnen maken.



Na dat jaar ben ik eigenlijk in slaap gevallen en heb me druk gemaakt om andere zaken waar ik verder nu nog niet over uit zal wijden. Af en toe oja ik heb ook nog bitcoins. Leuk om te zien dat de koersen stegen en weer daalden en stegen. In de tijd bleven ze maar stijgen en dus ach een leuke investering was het geweest en ik nam dan ook af en toe wat geld op en de waarde van mijn digitale portemonnee bleef maar stijgen en daar begon het duizelen. Dus ja om dan geld op te nemen ? Nee dat was niet nodig en de investering was al veilig gesteld. Dus af en toe ach gewoon even mijn bitcoinrekening spekken met euro’s storten. Spelen deed ik ook op die bitcoinrekening door mijn bitcoins te „parkeren“ naar de euro bij koersstijgingen en dan weer alles op de bitcoin. Al met al een leuke en lucratieve bezigheid.


Het kabbelde voort en dan het onverwachte wat ik met de oerbeng vergelijk, de explosie van de bitcoin en ja gelukkig was het zittend toen ik de koersen zag. Duizelingwekkend om te zien dat ik dan in november 2017 multimiljardair was geworden. Nee dat was om duizelingen van te krijgen en benauwend tegelijk. Wat moet ik dan omgerekend met meer dan 1,6 miljard euro ? Uiteindelijk heb ik ongelukkig zitten peinzen en denken, maarja ik had alles. Ik had de wereld. Aan niets zou het mij ontbreken ?



Terug in mezelf in mijn eigen gedachten had ik dat allemaal al ! Ik zou een vliegtuig kunnen kopen. Heerlijke gedachte maar (nog) geen vliegbrevet en laat staan een landingsbaan. Grotere boot dan ik al heb maar dan heb je personeel nodig ? Dus alles groter en luxer maar ik was al een aantal jaren gelukkig héél gelukkig. Alles bij elkaar werd ik ongelukkiger bij de gedachte om dan mijn bankrekening te spekken en dat zouden dan verschillende bankrekeningen worden.

Dus terug van de digitale munt uit de nieuwe wereld naar de bank. Dat zou dan één stap zijn en de volgende stap zou dan nog verder terug zijn naar de tekstverwerker naar de typemachine en uiteindelijk ach toch maar dat hutje op de hei gekocht. Geen gas geen licht geen water terug naar ? Terug naar het niets hebben, niets willen hebben en ja en dat is dan weer het vreemde aan de mens en diezelfde mensen waren nu weer afwijzend in mijn stappen terug naar niets.



Nu was het in hun ogen niet te begrijpen dat ik in de middle of nowhere was gaan wonen samen met de liefde van mijn leven en met alles wat mijn hartje begeert. Aan de duizelingen voorbij leef ik nog lang en gelukkig en wie dan  nu „gelukkig“ zijn ? Dat zijn  de personen die met een simpel adres in een reeks van cijfers en letters multimiljonair gemaakt zijn op hun bitcoinrekening. Succes ermee en dat worden in de toekomst ook (multi) miljardairs ?

Oja en ik speel dan nog wel mee in de postcodeloterij om het goede doel te steunen ? Aan me hoela met die mooie woorden voor het goede doel want ik speel mee voor de hoofdprijs en dan is alles weer voor mij want in dat hutje op de hei ? Geen buren geen straat geen huisnummer maar wel één postcode want ja de post moet bezorgd kunnen worden. In de toekomst ja moet men wel een postcode hebben om mee te kunnen spelen in die loterij en ja dan speel ik mee met 10, 20 of 100 loten ? De „straatprijs“ is gevallen op postcode ? en dat dan keer 100 ? Lang leve de goede doelen en ja miljoenen winnen dat wil toch iedereen !

Gewonnen en nu gratis bij mij af te halen een postcodeloterijfiets en/of een postcodeloterijkoffer want ik heb er 100 van elk.


Wurdbreidzjer 20191105