Powered By Blogger

maandag, maart 23, 2020

De meesten overleven deze pandemie wel maar. . . . . .



Als dan het Corona virus de wereld over is geweest dan zullen er vele doden te betreuren zijn en in het kromme denken van mij is dat een natuurlijke selectie en de natuur is de baas over alles en iedereen. Als ik dan in die selectie aan de beurt ben of mijn familie, bekenden of mensen om me heen ? Ja triest diep triest en niet anders dan voor de rest van de wereldbevolking.

Na dit virus en net als na voorgaande virussen zal er een nieuw virus komen ! Die Corona 2.0 zal uiteindelijk „de hele wereldbevolking uitroeien" als een natuurlijke selectie en om het soort in stand te houden. Natuurlijk zullen er hele volksstammen overblijven en dan is het weer de strijd om het bestaan net als ± 15.000 jaar geleden of eigenlijk zolang er leven bestaat ?

De natuur houdt van alles wat er leeft op deze planeet de soort in stand en dan sterven er vele van de soorten en rassen en soms sterven die helemaal uit en ja dat ook door de mens. Hij draagt ertoe bij dat er veel uitgemoord is en wordt en dat is uiteindelijk ook zijn eigen ondergang. 

Dus dan is het ook de natuur die het reguleert en regelt en wel zo dat de mens op voorhand al de verliezer is. Mochten we dan verder gevrijwaard blijven van allerlei virussen en in mijn fantasie kan ik nog wel even iets engs bedenken omdat ik teveel naar die films daarover heb gekeken, dan is de mens alsnog gedoemd uit te sterven of zal in een gunstiger geval drastisch uitgedund worden.

We leven op dit moment tussen twee ijstijden en in een eerder geschreven stukje - De aarde is plat - schreef ik al in mijn denken hoe dat het is geweest of geweest kan zijn de afgelopen miljoenen jaren en dat is dat de zeespiegel stijgt en daalt tussen de ijstijden. Als dan de temperaturen weer dalen en de zeespiegel zakt dan is veel van wat er nog leeft op het Afrikaanse continent samengepakt. 

De gehele wereldbevolking NU samengepakt zou op de Veluwe passen dus ruimte genoeg dan in Afrika dat het grootste continent van de wereld is. Als je weet dat de rest van alle werelddelen er in passen qua oppervlakte dan kun je je een beetje een voorstelling maken hoe groot dat dit continent in werkelijkheid is.

Mijn voorstelling is dat het niet met die miljarden gaat maar dat er zich miljoenen zullen vestigen voor droge voeten en een plekje is er niet te koop en alleen de sterkeren onder ons zullen daar een plekje hebben om voort te leven. Diegenen die denken daar met macht en geld te kunnen komen hebben een geheel verkeerde voorstelling van zaken. Het beest in de mens zal overleven.

De cyclus zal dan daarna opnieuw beginnen met het uitwaaien van de mens over de wereld als de zeespiegel weer zakt. Het enigste verschil met voorgaande ijstijden zal dan zijn dat er geschiedschrijving is geweest waarin we weten hoe het fout is gegaan waar het mis is gelopen en dat er dan een overtuiging zal zijn dat het allemaal beter kan en zal zijn. 

Althans die hoop heb ik dan maar, want of dan de intelligente mens zoals nu ook nog zal bestaan dat is de vraag en daar heb ik zo ook mijn twijfels over. De intelligentie zal verdwijnen in de strijd om het bestaan en om voort te leven. Het beest in de mens is verre van intelligent


Het eind der dagen zal dan na vele ijstijden zijn aanvang vinden met het uiteindelijk opgaan in het heelal de kosmos. Uit die chaos zal opnieuw leven ontstaan wat er was en is en altijd is geweest, waar dan ook.


                                           Met een shotje Tequilla er na graag zonder zout.